Fesyen Baju Kurung Moden Terkini


Assalamualaikum kepada si chantek   

Salam Ramadhan Al Mubarak buat semua.  


Raya nak dekat dah koranggggg... Korang dah wat persiapan raya ke belom?? (phyzha plak over)
Sebelum masuk bulan Ramadhan lagi duk tengok Aeon mall dah pasang siap-siap lagu raya, jual baju raya,promosi hari raya.. hihi.. Tengoklah diaorang lagi semangat nak raya taw.

Haaaa, apa kata tahun nie kita beraya dengan cik ZALORA plak.  Dengar cerita banyak FESYEN BAJU KURUNG MODEN TERKINI.

Jika korang sentiasa mengikuti perkembangan trend fesyen terkini, pastinya korang tidak terlepas daripada menyaksikan koleksi-koleksi raya keluaran pereka-pereka fesyen terkenal tanah air seperti Jovian MandagieNurita HarithMelinda Looi dan ramai lagi baru-baru ini.

Kalau tahun-tahun sebelum ini baju kurung peplum merupakan fesyen yang paling trending taw.   Apa pula fesyen yang paling digemari oleh korang untuk tahun ini??

 Daripada banyak koleksi yang ditampilkan, ada 3 koleksi yang menambat hati phyzha untuk fesyen baju kurung moden terkini yang bakal trending untuk tahun ini. Serius, pasti korang tak duduk diam lepas tengok koleksi-koleksi hebat nie.

Cekidaut!





 (1) MINI KURUNG






Sejujurnya, ini lah fesyen baju kurung moden yang teramat phyzha gemari kerana potongan baju yang loose dan selesa serta lipatan kain yang begitu elegan. Kalau kita dapat lihat sekarang nie, rata-rata designers menampilkan rekaan mini kurung dalam koleksi raya mereka untuk tahun ini taw.




(2) BAJU KURUNG MODEN KIMONO





Fesyen kedua nie plak adalah baju kurung moden kimono.   Diinspirasi daripada rekaan kimono taw.  Baju kurung jenis ini mempunyai potongan unik pada bahagian baju dan sesuai dipakai untuk korang yang bertubuh kecil molek.



(3) BAJU KURUNG PEPLUM





Yang nie masih lagi trending untuk tahun ini adalah baju kurung peplum! Paling minat dengan baju kurung peplum nie. 

Korang jangan takut dan risau jika dilabel outdated untuk bergaya dengan sepasang kurung peplum pada tahun ini, Well peplum masih lagi relevan taw sekarang!  sampai phyzha pun jatuh hati dengan rekaan peplum nie. Bagi tahun ini, terdapat lebih banyak rekaan peplum yang lebih menarik dan trendy untuk korang miliki. 

Phyzha dah rambang mataaaaa.  Cechantek semua design nie. Simple,elegan dan tak over dah mampu memukau mata kaum Hawa.  Tak tahu nak pilih mana satu untuk koleksi Lebaran tahun nie.

Haaaaaa, apa tunggu lagi, cepat - cepat lah terjah ZALORA.   Nanti dah habis baju raya jangan nangis tepi bucu katil taw. :p
  

24 comments:

  1. Yg mini kurung tu memang cantik :)

    ReplyDelete